מנועי סרבו

בקרת סרבו זה בקרה בחוג סגור למנועים אלקטרונים. המנוע המשומש בבקרת סרבו הוא בדרך כלל מנוע זרם ישר (למורת ש אפשר גם להשתמש במנועי זרם חילופין) מערכת הסרבו משתמשת בחיישן כדי לדעת את מיקום/מהירות המנוע. בקרת סרבו היא בעלת מעגל משוב שמשנה את כוח הדחק שמגיע למנוע בהתאם למידע מהחיישן ומנתונים של המשתמש (יש מעגל מיוחד שמקבל מידע מהמשתמש) הכוח המפעיל שמוזן למנוע בדך כלל מבוקר ע"י שיטת PWM. בקרת סרבו עונה על צרכים רבים. שליטה על מהירות ומיקום; הפרדה ודיוק גבוהים; המהירות יכולה להיות נורא גבוהה או נורא נמוכה; ממונט פיתול גבהה בחבילה קטנה במיוחד. בגלל רכיבים נוספים כגון רכיב היזון חוזר (feed back device) (בד"כ אנקודר או מד-מהירות), מורכבות נחשבת על ידי אחדים כחולשה של גישת הבקרה בחוג סגור. רכיבים אלו מוסיפים עוד יותר על המחיר ההתחלתי והמרוכבות של מערכת הבקרה. יחידת סרבו טיפוסית מורכבת ממנוע DC (זרם ישר) קטן, מערכת גלגלי שיניים, פוטנציומטר משוב, ומספר מעגלי בקרה.
גרסה להדפסה
סוגי הנעותלמעלה
חסרונות

תגובות בנושא

שם:
אי-מייל: 
*נושא:
*תגובה:
| הקדמה | רכיבים מכניים | חיישנים | בקרה |
| גבול המדע | בינה מלאכותית | תחרויות | איך לבנות רובוט |
| עמוד ראשי | מפת אתר | חיפוש | מילון | גלריה |
| ביבליוגרפיה | קישורים | קבוצות דיון | התחברות |