מנועי צעד |
בפרקים הקודמים תארנו מנועי זרם-ישר. השאלה הבסיסית שעולה, האם ניתן לעשות עם מנועים אלו משהו מדויק? הדבר עשוי להיות מסובך במיוחד. אפילו אם תוכלו לתזמן באופן מדויק מתי להפעיל את המנוע ומתי לעצור אותו, הרוטור לא יעצור מיד. למנועי זרם ישר יש תאוצה ותאוטה מאוד הדרגתיים;ההיתיצבות היא איטית במיוחד. הוספת תשלובת של גלגלי שיניים למנוע יעזור להקטין את הבעיה, אבל אנחנו עדיין מחטאים את המטרה והמנוע לא יעצור במקום שבו רצינו שהוא יעצור. הדרך היחידה להשמתש באופן יעיל במנוע זרם-ישר כדי להגיע לדיוק של מיקום היא להשתמש במנוע סרבו(Servo).
מנוע צעד, מתנהגים באופן שונה ממנוע זרם-ישר תקניים. קודם כל, הם לא יכולים לפעול באופן חופשי בעצמם. מנועי צעד עושים כשמם, צעד קטן בכל פעם. מנועי צעד שונים ממנועי זרם-ישר גם ביחס מומנט פיתול-מהירות. מנועי זרם-ישר באופן כללי אינם טובים ביצירת מומנט פיתול גבוהה במהירויות נמוכות, ללא מערכת גלגלי שיניים נוספת. מנועי צעד, מצד שני, עובדים באופן ההפוך. את יוצרים את ממונט הפיתול הגבוהה ביותר במהירויות נמוכות. למנועי צעד יש תכונה נוספת, החזקת ממונט פיתול, אשר אינה קיימת במנועי זרם-ישר. תכונה זו מאפשר למנוע לשמור על מצבו באופן יציב כאשר אינו מסתובב. תכונה זו טובה לאפליקציות בהם הכוח שבעל על המנוע בזמן התנוע עדיין ממשיך לפעול עליו כאשר המנוע עצר. למנועי הצעד יש סלילים שצריך להיות מופעלים בסדר הנכון לפני שהמנוע יתחיל להסתובב. שינוי הסדר של הפעלת הסלילים ישנה את כיוון פעולת המנוע. עם הסלילים לא מופעלים בסדר הנכון המנוע עלול פשוט לזמזמם ולא לזוז, או לנוע באופן נוקשה וקופצני. המעגל שאחראי להמיר צעדים וכיוון להפעלת הסלילים המתאימים נקרא טרנסלטור(translator). רוב מנועי הצעד משתמשים בבקר בנוסף לטרנסלטור כדי לטפל בזרם הנוצר בסלילים של המנוע. |
© כל הזכויות שמורות למערכת המידע איתן |